בגדי המלך החדשים: תמונה של רוחאני עוררה זעם והפגנות באיראן

מוטי סבן No Comments on בגדי המלך החדשים: תמונה של רוחאני עוררה זעם והפגנות באיראן
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפעמים צריך יועץ תקשורת מקצועי שיסביר לפוליטקאי מה מותר ומה אסור, בקרב על התודעה הציבורית, כי תמונה "אחת" שווה אלף שחיתויות. הדוגמא לכך היא איראן: באיראן הופצו לאחרונה תמונות בהם נראה נשיא איראן חסאן רוחאני כשהוא לבוש בבגדי ספורט במהלך שהותו בכפר נופש.

5b3360e808448614

בצל המשבר הכלכלי הקשה מנשוא הפוקד את איראן ומורגש בכל פינה בעיר ועסק בשווקים המקומיים, מצא לו זמן נשיא איראן לנפוש בכפר תוכאל שעל יד טהרן, התמונות של הנשיא מאתר הנופש הופצו ברחבי איראן והיו שהובילו לגל ההפגנות נגד הממשלה ולשביתות הוועדים החזקים במדינה.

בתחילה לא התייחס המשטר להפצת התמונות, אך לאחר שביום שיש שעבר צברו התמונות צפיות רבות ברשת והפכו למיכל דליק ענק בקרב הציבור העממי, הורה המשטר למחוק את התמונות אך זה היה מאוחר מידי, יומיים אחר כך פרצו המהומות.

בתמונות נראה הנשיא בבגדי ספורט יקרים, מחייך ונהנה בחברת פמלייתו בכפר הנופש שבאו לבלות עם הנשיא, הטורבן והגלימה המסורתית בהם מופיע רוחאני בפומבי, נעלמו לארון הבגדים עד להצגה הבאה.

צריך לומר שהתמונות לא מראות נהנתנות חסרת מעצורים, דבר המראה עד כמה הכעס באיראן הוא גדול על הממשלה כך שכל תמונה המזכירה נהנתנות מייד נתקלת בזעם אדיר, בגלל המצב הכלכלי הקשה.

אזרחי איראן רבים שבטחו בנשיא רוחאני כי הוא זה שיושיע את איראן מהמשבר הכלכלי, כועסים עליו באשמת הזנחת הכלכלה ובזמן שאנשים רעבים ללחם מוצא לו זמן להנות בחברת מושחתיו מהשלטון.

 



0 תגובות